Anläggningskommittén
Uppgifter
Anläggningskommitténs uppgift är att svara för bevakning, planering och initiativ som gäller:
- Drift och utveckling av klubbhuset
- Drift och utveckling av Grimstaanläggningen i övrigt
- Tränings- och matcharenor i Västerort
- Utveckling av konstgräsplaner och hallar
Arbetsmetod
- Årlig planering av frågor som ska prioriteras och vilket det önskade resultatet är
- Regelbunden uppföljning av de prioriterade frågorna
- Kontinuerlig kontakt med beslutsfattare i Stockholms stad (politiker och tjänstemän)
- Projektmedverkan i Anläggningsärenden
- Samverka med samtliga kommitteér
Organisation
- Anläggningskommittén utses av styrelsen
- Kommittén har 4 ledamöter
- Klubbdirektören ingår i kommittén
- Kommittén adjungerar lämpliga personer vid behov
Möten
Anläggningskommittén (AK) sammanträder vid behov. Delar av AK träffas kontinuerligt. AK sammanträder normalt kvällstid på BPs Sportkontor
Medlemmar
- Lars-Olov Fredriksson, ordförande, styrelsen
- Henrik Nilsson, klubbdirektör
- Patrik Emanuelsson
- Robert G Hernadi
Prioriterade projekt 2019
- Vara länk och stötta Sportkontoret i driftsfrågor, samt
- Driva tillkomst av nya träningsytor tillsammans med UK genom påverkan av politiken och IFV och bevaka att Grimstagräset får ny hemvist.
- Bevaka att WIFI finns för samtliga åskådarytor enl SEF
- Dialog med polisen kring rundkörning parkmark samt avstängning Grimstagatan.