Martina Elliot tillträder som kommersiell chef i BP
IF Brommapojkarna välkomnar Martina Elliot som kommersiell chef med tillträde i april.
Martina kommer senast från Alvik Basket där hon varit marknads- & kommunikationschef under de senaste sex åren. Dessförinnan har hon en lång bakgrund inom besöksnäringen. Martina Elliot är uppvuxen i Bromma och känner både BP och vårt närområde väl.
– Jag är väldigt glad över att i början av april få kliva in i rollen som kommersiell chef, säger Martina Elliot.
– Det finns otroligt mycket positivt att säga om Brommapojkarna men något extra jag fastnat för är klubbens genuina samhällsengagemang och framför allt hur det tar sig uttryck är fantastiskt – att BP dessutom är väldigt bra på fotboll är en härlig bonus.
– Jag har besökt Grimsta många gånger och stött på BP i en mängd olika sammanhang. Kunskapen, drivet och mångfalden i denna förening ger klubben en väldigt stark egen identitet som jag är stolt över att representera framåt. Samtidigt hoppas jag ta med lite av basketen in i fotbollen, känns som om våra värderingar och tankar kommer fungera mycket bra ihop och framtiden ser ljus ut.”
Rollen som kommersiell chef innebär att Martina kommer jobba inom flera områden i klubben och även att hon kommer ansvara för klubbens kommunikation.
Klubbdirektör Peter Kleve berättar
– Vi ser alla fram emot att Martina ska börja hos oss, vi har haft flera möten och hon sprudlar av energi och framåtanda, precis vad vi behöver. Martina får ett övergripande ansvar över klubbens kommersiella intäkter samtidigt som hon tar över Peter Liljegren Appelquists arbetsuppgifter kring vår kommunikation.
– Martina kommer bland annat att jobba tillsammans med Jesper Hussfelt i jakten på nya sponsorer samt med Philip Kämpe och Gustav Sandberg Magnusson i publikrekryteringsfrågan och i att utveckla matchupplevelsen kring våra seniorlag.