Inkommen motion till föreningens årsmöte 2019

Inkommen motion till föreningens årsmöte 2019

Föreningen har tagit emot en motion inför det ordinarie årsmötet för verksamhetsåret 2018. Årsmötet arrangeras tisdag 19 februari 19.00. Motionen, som är inlämnad av en medlem, väcker frågan om ett namnbyte från IF Brommapojkarna till IF BP. I den här artikeln är motionen bifogad, liksom styrelsens yttrande i frågan.

Länk till motion

Styrelsens yttrande

IF Brommapojkarna håller ordinarie årsmöte för verksamhetsåret 2018 tisdagen 19 februari 19.00 i föreningens klubbhus vid Grimsta IP.

Datum och tid
Tisdag 19 februari 19.00 (förtäring från 18.00 vid föranmälan)

Föreningens klubbhus vid Grimsta IP (vid stort intresse kan platsen ändras)

Eventuella förslag och motioner kommer att läggas upp på hemsidan så att alla har chansen att se vad som skall avhandlas på årsmötet. Behandling av förslag, som väckts av Styrelsen eller inlämnats till Styrelsen av röstberättigad medlem minst 21 dagar, dock för förslag om stadgeändring eller upplösning av föreningen skall inlämnas senast 30 dagar, före mötet.

Innan mötet från kl. 18.00 bjuder föreningen på enklare förtäring och dricka. Av praktiska skäl uppmuntras du att inkomma med din anmälan för deltagande i årsmötet till peter.appelquist@brommapojkarna.se senast fredagen den 15 februari.

Strax före årsmötesförhandlingarna kommer utdelning av priser och utmärkelser för 2018 att äga rum.

Årsmötets dagordning finns att läsa här